Varukorg:

0 produkt(er) - 0,00 Kr
  1. Du har inga produkter i din varukorg

Vanliga frågor

Har ni frågor?

Nedanför har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren till dem. Kontakta oss gärna om du inte hittar svaret på din fråga.
Vi hjälper gärna!

Är klockmagasinet.se en auktoriserad återförsäljare och är varorna äkta?

Ja, vi är auktoriserade återförsäljare för alla varumärken i vårt sortiment. Alla våra varor är äkta och inköpta från officiella leverantörer. Alla våra klockor har tillverkarens officiella garanti.

Vad händer ifall jag inte är nöjd med varan som jag beställt?

Alla våra lagervaror har 90 dagars bytes- och returrätt. Vi kräver dock att varan är i nyskick och returnerbar. Ifall varan som har returnerats är synbart använd eller skadad erbjuder vi högst halva priset tillbaka. Observera att graverade varor inte har retur- eller bytesrätt förutom om varan har fel.

Är alla klockor under garanti?

Ja. Vi ger alla klockmärken importörens officiella garanti och garantitiden står skriven i varje klockas varuinformation. Garantitiden varierar från märke till märke, men den är minst 2 år. I garantiärenden kan ni kontakta oss per e-post på adressen info@klockmagasinet.se eller genom att ringa oss på numret 044-7550444. Garantiärenden kan även skötas lokalt med närmaste återförsäljare, förutsatt att de har det aktuella klockmärket i sitt sortiment. Klockornas garanti täcker bara urverket och tillverkningsfel. Garantin täcker inte varans boett eller armbandets slitage vid normalbruk.

Har klockorna färdigt batteri i sig?

Ja, det har de. Batteriet läggs i på fabriken när klockan tillverkas och på så vis är klockan brukbar direkt när ni hämtat den på posten. Vi ger batteriet ett års garanti. Om batteriet tar slut inom ett år ersätter vi kostnaden för ett batteribyte upp till 8 €.

Säljer ni använda klockor?

Nej, det gör vi inte. Alla våra klockor är nya.

Levereras klockan med tillverkarens originalförpackning?

Ja, varje klocka levereras med respektive originalförpackning från tillverkaren.

Finns verkligen klockan jag vill ha i lager?

Ifall varans information i nätbutiken visar att varan finns i lager, så har vi den garanterat i lager. Till skillnad från flera av våra konkurrenter levererar vi klockorna direkt från vårt lager. På så vis kan vi försäkra en snabb leverans! Våra varor lagras på ett säkert sätt, väl förpackade och skyddade. Ni kan vara helt säkra på att varorna inte kommer från affärens display där den kan ha legat länge och blivit provad av många.

Hur långt är armbandet på klockan?

Tyvärr får vi ingen information av tillverkarna angående specifika klockors längder på armbanden. Armbandens längd passar dock cirka 99 % av alla personer. Om ni har en väldigt bred handled, kontakta då oss innan ni beställer klockan så kan vi bekräfta att armbandets längd passar eller ej. Ni kan även beställa hem klockan och prova den. Om den inte passar har ni rätt att returnera den. Vi erbjuder även extra bitar till stålarmbandet på köpet, om det behövs.

Kan ni korta av klockans armband?

Ja, vi kan korta av armbandet innan vi skickar klockan. Om ni vill att detta ska göras, bör ni skriva in måttet på er handled i informationsfältet i kassan. Avkortning av armband förlänger inte leveranstiden.

please wait...